Hannah och Annicka

Dotter och mor - det är vi.

Vi provlagar oss genom olika vegetariska recept vi hittar runt om på Internet och testar olika färdiga fabrikat som finns att köpa i butikerna.

lördag 16 juli 2016

Krämig avokadopasta

... för en...

Det är inte så dramatiskt som det låter utan saken är den att mina barn är hos sin pappa denna vecka och jag passar då på att laga lite god mat till mig själv.

Så dagens lunch blev en krämig avokadopasta serverad tillsammans med linguini, körsbärstomater och majs och riktigt gott blev det!

Jag mixade 1 avokado, 3-4 blad färsk basilika, 1 vitlöksklyfta, 1 tsk citronsaft + salt och peppar i mixern. Tyvärr är det inte helt enkelt att mixa så här små mängder i mixern. Det hade varit lika problematiskt med stavmixern också men med lite envishet fungerade det.

När pastan var färdigkokt blandade jag i den rumstempererade avokadomixern och strödde över tomat och majs. Så enkelt, så nyttigt men bäst av allt - så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar