Hannah och Annicka

Dotter och mor - det är vi.

Vi provlagar oss genom olika vegetariska recept vi hittar runt om på Internet och testar olika färdiga fabrikat som finns att köpa i butikerna.

fredag 15 juli 2016

Köttfria köttbullar

Namnet är kanske något jag skulle ändra om jag skrev en kokbok på svenska men receptet heter helt enkel "meatless meatballs" och jag hittade receptet på Pinterest. Det finns till och med en YouTube-film där han går igenom receptet ett steg i taget.

För den som behöver lite hjälp gällande mått och ingredienser har jag gjort en liten lista här för vad som behövs till dessa köttbullar.



450 gram champinjoner
2 tsk olivolja
1 matsked smör
1.75 dl hackad lök
4 hackade vitlöksklyftor
1.75 dl havregryn
1.75 dl ströbröd
0,75 dl persilja
30 gram parmesan
Kryddor: salt, peppar, cayenne, oregano
2 ägg 
pastasås
tagliatelle

Jag använde min veganska parmesan till receptet

Betyg: godkänt. De ser ut som köttbullar och de flesta - dock inte alla - höll ihop genom hela kokningen. Smakar väldigt italienskt. :)
Kommer jag att göra receptet igen: mycket troligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar